ΦΟΥΡΝΙΣΤΟΣ ΣΟΛΟΜΟΣ

Προσωπικώς με το ψάρι δεν έχω και τις πιο αγαθές σχέσεις παρόλο που αναγνωρίζω τα οφέλη του. Αν βρεθώ σε ψαροταβέρνα μπορεί και να τιμήσω ένα καλοψημένο ψάρι (καθαρισμένο κατά προτίμηση!) ή μερικά τηγανητά μπαρμπουνάκια, αλλά ως εκεί. Στο σπίτι αναγκαστικά θα μαγειρέψω καμία ψαρόσουπα άντε και κανένα φιλέτο γλώσσας ή πέρκας. Αν και η μανούλα μου φρόντισε από μικρή ηλικία να με διδάξει τον τρόπο καθαρίσματος των ψαριών, είναι μία δουλειά που καθόλου δεν μου αρέσει και την αποφεύγω με κάθε τρόπο! Με πλήρη ειλικρίνεια σας ομολογώ ότι είναι ζήτημα αν έχω καθαρίσει 2-3 φορές ψάρια τα τελευταία...δέκα χρόνια! Με το μόνο εκπρόσωπο του ...ψαρικού βασιλείου με τον οποίο έχω πολύ στενές σχέσεις και τον τιμώ τουλάχιστον μία φορά εβδομαδιαίως είναι ο σολομός. Αποτελεί γευστική μου αδυναμία και τον έχω δοκιμάσει με πολλούς τρόπους. Εκτός λοιπόν από τον κλασσικό, ψητό σολομό, υπάρχουν πολλές συνταγές για σολομό με κρούστα (με ποικιλία υλικών, πχ. τυρί κρέμα με μυρωδικά, αρωματική κρούστα με τριμμένο ψωμί κλπ.), σολομό ψημένο μέσα σε σφολιάτα (για πιο επίσημο αποτέλεσμα), σολομό σουβλάκι με πιπεριές και κρεμμύδια, σολομό ψαρομπιφτέκι και διάφορα άλλα. Η δική μου σημερινή παραλλαγή περιλαμβάνει λαχανικά, έτσι ώστε να "γλυτώσουμε" τη συνοδευτική σαλάτα και να τα συνδυάσουμε όλα σε ένα πιάτο. Για δύο φιλέτα σολομού χρησιμοποίησα:
2 φιλέτα σολομού κατεψυγμένα και ξεπαγωμένα
1 κρεμμύδι τριμμένο
2 κολοκυθάκια τριμμένα στον τρίφτη του κρεμμυδιού
Λίγο άνηθο ψιλοκομμένο
Ντομάτα κομμένη σε λεπτές ροδέλες
Αλάτι, πιπέρι, λίγο κάρυ
Ελάχιστο ελαιόλαδο
Αλείφουμε με λίγο λαδάκι ένα ταψάκι. Επάνω στρώνουμε τα φιλέτα του σολομού και με την ακόλουθη σειρά τα λαχανικά: κρεμμύδι τριμμένο, κολοκυθάκι τριμμένο, άνηθο και τελειώνουμε με τις φέτες της ντομάτας. Αλατοπιπερώνουμε, πασπαλίζουμε με λίγο κάρυ και τελειώνουμε με 1-2 κουταλιές ελαιόλαδο. Δεν προσθέτουμε νερό γιατί τα λαχανικά θα βγάλουν αρκετά υγρά! Σκεπάζουμε το ταψάκι με αλουμινόχαρτο και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για μισή ώρα. Μετά από αυτό το διάστημα αφαιρούμε το αλουμινόχαρτο και συνεχίζουμε το ψήσιμο μέχρι να ξεροψηθεί το φαγητό μας.

5 σχόλια:

  1. Ιδανική συνταγή για μένα που επίσης δεν τα πάω καλά με το καθάρισμα των ψαριών!
    Γευστική και φουλ στα λαχανικά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραία και πρωτότυπη ιδέα! Τον τρώω συχνά τον σολομό, συνήθως τον πετάω στο φούρνο με λίγη μουστάρδα και φρέσκο κρεμμυδάκι. Με την επόμενη θα τον δοκιμάσω με αυτόν τον τρόπο, μου αρέσει που συνδυάζεται με κολοκυθάκι και ντομάτα.
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κι εγώ απεχθάνομαι το καθάρισμα των ψαριών και το αποφεύγω όσο μπορώ!
    Το φαγάκι που μας ετοίμασες είναι υπέροχο! Φαίνεται πεντανόστιμο!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωραία και εύκολη πρόταση (για όλα τα φιλέτα ψαριού λέω εγώ πάλι...) Αμαλία μου, ειδικά για το ΣΚ που για μένα προβλέπεται πολύ μα πάρα πολύ φορτωμένο.

    Χαιρετισμούς πολλούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κι εγώ με το ψάρι λίγες σχέσεις.... αλλα ο άντρας μου τρελαίνεται για σολομο ...θα του φτιάξω λοιπον και την δικη σου παραλλαγή, συνήθως του τον κανω με μουσταρδα λεμονι ανιθο και λιγο λαδάκι ....φιλιααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή